Skuteczna reklama na Instagramie – 5 porad dla firm
Instagram może być skutecznym wsparciem działań reklamowych każdej firmy. O czym warto wtedy pamiętać? Oto 5 porad!
Jest skuteczna, niedroga, a przy tym daje szerokie możliwości – reklama na Instagramie jest obecnie wybierana coraz częściej. Podobnie jak reklama w innych mediach społecznościowych, pozwala na dotarcie do wielu potencjalnych klientów, budowę rozpoznawalności oraz wizerunku online.
Rozpoczęcie promocji na Instagramie nie jest skomplikowane. O czym warto wtedy pamiętać? Sprawdź 5 przygotowanych przez nas porad!
Grupa docelowa
Instagram jest medium społecznościowym, z którego korzystają przede wszystkim osoby młodsze, w wieku do około 35 lat. Gdy zatem firma pragnie kierować swoje produkty lub usługi do klientów starszych, wówczas reklama na Instagramie może nie być optymalnym rozwiązaniem. Warto przy tym zaznaczyć, że Instagram cieszy się większym zainteresowaniem wśród kobiet niż mężczyzn. Zatem także warto uwzględnić to przy przygotowywaniu strategii reklamowej dla swojej firmy.
Pamiętaj o systematycznych wpisach
Gdy wpisy na Instagramie publikowane są systematycznie, w takim przypadku można sukcesywnie budować popularność firmy w tym medium. Dłuższe przerwy powodują odpływ fanów i tym samym spadek zainteresowania ofertą firmy. Systematyczne wpisy nie oznaczają jednak umieszczania ich w tym medium kilka razy dziennie. W większości przypadków wystarczy publikacja parę razy w tygodniu, a także przy okazji ważnych okoliczności, na przykład świąt.
Zadbaj o wysoką jakość zdjęć
Na Instagramie najlepiej publikować zdjęcia – to właśnie one najczęściej przyciągają odbiorców tego medium, dlatego też warto zadbać o ich jakość. Do wykonania zdjęć warto wykorzystać odpowiednie zaplecze, zadbać o ich właściwe doświetlenie, kolory. Wtedy, gdy będą one atrakcyjne dla oka, na przykład pod kątem kolorystyki, wtedy szansa, że zostaną polubione, będzie jeszcze większa. Wtedy mogą również skutecznie dotrzeć do kolejnych użytkowników portalu.
Korzystaj z hashtagów
Nie można też zapominać o tym, że w przypadku Instagrama duże znaczenie ma stosowanie hashtagów, czyli słów umieszczanych po symbolu #. Właściwe oznakowanie zdjęcia hashtagami pozwala na łatwiejsze dotarcie do tych klientów, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani daną ofertą. Zatem razem z tymi niewielkimi znaczkami reklama na Instagramie może stać się jeszcze skuteczniejsza.
Skorzystaj z płatnych reklam
Instagram podobnie jak inne media społecznościowe, udostępnia swoim użytkownikom specjalny system reklamowy, za pomocą którego można łatwo dotrzeć do wybranej grupy docelowej klientów. Płatne reklamy na Instagramie nie są związane z bardzo wysokim kosztem, a przy tym pozwalają na uzyskanie wysokiego stopnia zwrotu z inwestycji. Reklamodawca może wtedy wybrać konkretną grupę docelową, które będzie wyświetlała się reklama, a dzięki temu może on skuteczniej do niej dotrzeć. W prowadzeniu reklamy na Instagramie mogą pomóc również agencje social media marketingu, które oferują w tym zakresie kompleksową obsługę – prowadzenie profilu, przygotowanie i realizacja kampanii reklamowej.
Na pewno nie polecam kupowania sobie fanów jak to robiła bardzo popularna polska instagramerka. Nie dość, ze takie działania nie przynoszą nam zadnych rezultatów reklamowych. To jeszcze moga stanowić spory obciach jeśli sprawa wyjdzie na wierzch. Jak to bylo w tym przypadku.
Jeśli nie znacie sie na skutecznej reklamie, czasami warto jest zdecydować sie na pomoc zewnętrznej firmy….